Top

Contestatie la executare

INSTANTA

Sub nr. 189 din 7.X2.2X11 a fost inregistrata la instanta contestatia la executare formulata de contestatoarea T V, in contradictoriu cu:

– intimata Agentia Nationala de Administrare Fiscala – Directia Finantelor Publice V – Administratia Finantelor Publice B si cu tertii popriti:

– Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA,

– Banca Comerciala Romana, Bancopst SA,

– Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V.

In motivarea contestatiei, precizata si completata in cursul judecatii (filele XX-XX dosar), contestatoarea a aratat ca Administratia Finantelor Publice B a inceput executarea silita impotriva ei, a contestatoarei, fara ca, in prealabil, sa-i fi adus acesteia la cunostinta ca ar avea vreun debit fata de intimata. Despre executarea silita, contestatoarea a cunoscut la data de 2X.X1.2X11 cand ea a constatat ca de pe cardul ei, emis de BRD-GSG, s-a efectuat o plata in suma de XXX lei. In urma explicatiilor pe care i le-a dat unitatea bancara mentionata, contestatoarea a aflat ca suma de XXX lei a fost virata de catre Sucursala V in baza adresei nr. XX19XX/22.12.2X1X, emisa de Administratia Finantelor Publice B. Contestatoarea a sustinut ca ea se afla in concediu pentru cresterea copilului, iar sumele de bani care intra in contul sau reprezinta indemnizatia pentru cresterea copilului si alocatia de stat pentru copii, drepturi care nu pot fi urmarite silit decat in vederea recuperarii conform legii a sumelor incasate necuvenit cu acest titlu, pe baza deciziei emise de directorul executiv al directiei teritoriale. Totodata, din explicatiile care i-au fost date de catre Administratia Finantelor Publice B, contestatoarea a inteles ca ea ar datora suma de 9X1, suma care reprezinta: 1X1 lei, regularizare impozit pe venit aferent anului 2XX2; 288 lei impozit pe venitul realizat din cedarea folosintei bunurilor aferent anul 2XXX; 161 lei majorari, dobanzi, penalitati; pentru diferenta de pana la 9X1 lei i nu s-au acordat explicatii. Contestatoarea a mai aratat ca in anul 2XX2 singurele venituri pe care ea le-a realizat au fost cele din salariul pe care la acea data il primea de la SC I SA, iar obligatia de a depune fisele fiscale revenea angajatorilor, astfel ca nu se poate retine culpa contestatoarei pentru anumite neconcordante. Contestatoarea a incetat raporturile de munca cu SC I SA dupa data de 1X.XX.2XXX, astfel ca, daca contestatoarea ar fi datorat vreo diferenta de impozit pentru anul 2XX2, acea diferenta ar fi putut fi retinuta din salariu. Contestatoarea a apreciat ca suma datorata cu titlu de impozit este prea mare in raport cu salariul mic (de X.XXX.XXX lei vechi) pe care contestatoarea il avea in acea perioada la unitatea mentionata. Contestatoarea a recunoscut ca in anul 2XXX ea a inchiriat un spatiu, motiv pentru care in anul 2XXX ea a declarat sumele obtinute cu titlu de chirie si a platit impozitul aferent. Pentru anul 2XXX ea nu a mai depus declaratie de venit, astfel ca nu este legal sa se fi intocmit o decizie de impunere din oficiu. Contestatoarea a ridicat exceptia prescriptiei dreptului de a cere executarea silita, exceptie motivata prin aceea ca pana la aceasta data intimata nu a facut nici un act de executare in legatura cu pretinsul debit.

Contestatoarea a solicitat:

-anularea popririi efectuate de catre tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA;

-obligarea Bancii Romane de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA sa restituie contestatoarei comisionul de executare silita in suma de 1X Euro;

-anularea popririi efectuate de catre tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA;

-incetarea urmaririi silite de catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V si de catre Bancpost SA B asupra drepturilor banesti ale contestatoarei;

-obligarea intimatei Administratia Finantelor Publice B sa restituie contestatoarei sumele care au fost virate in contul acesteia prin popririle efectuate de catre tertii popriti Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA si Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA, precum si obligarea intimatei la plata catre contestatoare a despagubirilor cauzate pentru lipsa de folosinta a acestora la nivelul dobanzilor, penalitatilor si majorarilor percepute de catre intimata pentru intarzierea la plata a debitelor de catre contribuabili;

-lamurirea intelesului, intinderii si aplicarii titlului executoriu;

-obligarea intimatei la plata cheltuielilor de judecata.

In dovedirea contestatiei, contestatoarea a depus la dosar, in copie: Decizia nr. X7XX22X271XX7 din X1.12.2X1X emisa de Administratia Finantelor Publice B, „Fisa platilor”, emisa de Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V, adeverinta nr. X92/28.X2.2X11 emisa de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V.

Administratia Finantelor Publice B a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea contestatiei, deoarece la data de 22.12.2X1X Administratia Finantelor Publice B a emis adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti nr. XX19XX/22.12.2X1X pentru recuperarea sumei de X8X lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, conform titlurilor executorii nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9 si nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X. Actele mentionate au fost intocmite in conditiile prevazute de art. 1X1-1XX, art. 1X9 alin.X, 11 si 12 din O.G. nr. 92/2XXX privind Codul de procedura fiscala, fiind comunicate si catre contestatoare. Deoarece actele administrative fiscale nu au putut fi comunicate prin una din modalitatile de comunicare prevazute de art. XX alin.X din O.G. nr. 92/2XXX, Administratia Finantelor Publice B a anuntat prin adresa nr. XXX/1X.X2.2X11 publicarea pe pagina de internet a DGFP V a unui anunt colectiv – printre care si adresa de infiintarea popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X, pagina gazduita de Portalul ANAF. Administratia Finantelor Publice B a ridicat exceptia tardivitatii contestatiei, sustinand ca titlurile executorii mentionate nu au fost contestate in cadrul termenului prevazut de art. 172-17X din O.G. nr. 92/2XXX- fila 22 dosar instanta.

Administratia Finantelor Publice B a depus la dosar, in copie, titlurile executorii nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9 si nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X, somatiile nr. X7XX2XX1X89X86X/1.X7.2XX9 si nr. X7XX2XX189X29X2/8.X6.2X1X, adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti nr. XX19XX/22.12.2X1X, instiintarea popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X, Anuntul colectiv.

Tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA a formulat intampinare, prin care a aratat ca potrivit art. XXX alin.2 Cod.proc.civ., ea este tinuta a se supune neconditionat ordinului dat de creditorul popritor de a pune la dispozitia acestuia sumele existente in contul debitorului urmarit, in limita sumei urmarite.

Tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA a comunicat instantei extrasul de cont din perioada 1.X1-2X.X2.2X11 privind pe T V si, in copie, Conventia nr. 9X69/27.11.2XX8 incheiata de BRD-GSG cu Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V.

Exceptiile prescriptiei dreptului de a cere executarea silita si a tardivitatii contestatiei, ridicate de parti, au fost unite cu fondul cauzei – incheierea de sedinta din 17.XX.2X11- filele 1XX-1XX dosar.

Din analiza actelor si lucrarilor dosarului, se retin urmatoarele:

Prin Decizia nr. X7XXX2XX6X77X7/1X.X1.2XXX de impunere anuala pentru persoanele fizice cu domiciliul in Romania pentru anul 2XX2, (fila 1X7 dosar), Administratia Finantelor Publice B a stabilit ca T V are de platit suma de 1.XX7.6XX lei vechi (1X1 lei ron), reprezentand diferente de impozit pentru venituri din salarii, stabilite in plus.

Prin Decizia nr. X7XXX2XX7XXXX/XX.X9.2XXX de impunere anuala pentru persoanele fizice cu domiciliul in Romania pentru anul 2XXX, (fila 82 dosar) si prin documentul de restituire nr. X7XXX2X7X1X67/X.1X.2XXX (fila 81 dosar), Administratia Finantelor Publice B a stabilit ca aceasta institutie avea de restituit catre T V suma de 1.XX2.226 lei vechi, rezultata prin compensarea diferentelor de impozit stabilite in minus conform deciziei de impunere anuala pentru veniturile realizate in anul 2XXX.

La termenul de judecata din 28.XX.2X11, contestatoarea a aratat in instanta ca nu isi mai aminteste daca suma de 1.XX2.226 lei vechi, pe care o avea de primit de la Administratia Finantelor Publice B, i-a fost sau nu restituita. Pe de alta parte, Administratia Finantelor Publice B nu a dovedit daca a platit sau nu aceasta suma catre contestatoarea T V.

Prin declaratia de venit global pentru anul 2XXX (fila 7X dosar), data la data de 16.XX.2XXX, contestatoarea T V a declarat ca realizeaza venituri din salarii si venituri din cedarea folosintei bunurilor.

Prin Decizia nr. X7XXX2XX68X12X/29.X7.2XXX de impunere anuala pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pentru anul 2XXX (fila 87 dosar), Administratia Finantelor Publice B a stabilit ca T V are de platit suma de 1.26X.XXX lei vechi, reprezentand plati anticipate cu titlu de impozit din cedarea folosintei bunurilor (contractul de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX).

Prin Declaratia speciala privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor pentru anul 2XXX (fila 7X dosar), data la data de 16.XX.2XXX, T V a declarat ca cedeaza dreptul de folosinta a bunului imobil situat in satul B, com. C, jud. G, catre SC R SRL. In declaratie s-a consemnat ca data inceperii realizarii venitului este data de 17.XX.2XXX, insa nu s-a mentionat data incetarii realizarii venitului, aceasta rubrica din declaratia mentionata nefiind completata, desi pe verso-ul declaratiei s-a consemnat obligatia de a inscrie data incetarii realizarii venitului.

Initial, T V (anterior casatoriei aceasta avea numele de familie F) a fost inregistrata ca platitoare de impozite pentru cedarea folosintei bunurilor (contractul de inchiriere nr. 127X) la Administratia Finatelor Publice a comunei C, jud. G – a se vedea referatul privind veniturile de baza pentru plati anticipate cu titlu de impozit intocmit de Administratia Finantelor Publice a comunei C, fila 89 dosar.

Prin Declaratia speciala privind veniturile realizate pentru anul 2XXX (filele 6X-67 dosar), contestatoarea T V a fost inregistrata la Administratia Finantelor Publice B ca realizand venituri din cedarea folosintei bunurilor, in baza contractului de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX, pentru perioada 12.X7.2XXX-X1.12.2XXX, consemnandu-se, ca data a inceperii activitatii data de 12.X7.2XXX si ca data de incetare a activitatii data de X1.12.2XXX.

Prin Decizia nr. X7XXX2XX8X9718/X.XX.2XXX de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XXX (fila 8X dosar), Administratia Finantelor Publice B a stabilit ca, pentru un venit net estimat de 18.XXX.XXX lei vechi, T V are de platit anticipat cu titlu de impozit suma de 2.88X.XXX lei vechi, suma care trebuia platita la termenele de 1X.XX.2XXX, 1X.X6.2XXX, 1X.X9.2XXX si de 1X.12.2XXX.

Prin Decizia nr. X7XXX2X1X6XXXX/8.X8.2XX6 de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice pe anul 2XXX (fila 69), Administratia Finantelor Publice B a stabilit ca T V realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor – spatiu comercial, in baza contractului de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX, pentru perioada 1.X6.2XXX-X1.12.2XXX, in suma de 288 lei.

Prin Decizia/fara numar de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XX6 (fila 76 dosar), emisa la data de 2X.XX.2XX6, Administratia Finantelor Publice B a stabilit in sarcina contestatoarei obligatia de plata a sumei de 288 lei, reprezentand plati anticipate cu titlu de impozit. In aceeasi decizie au fost stabilite termene de plata la 1X.XX.2XX6, 1X.X6.2XX6, 1X.X9.2XX6, 1X.12.2XX6, urmand sa fie calculate majorari de intarziere pentru platile anticipate cu titlu de impozit neachitate la aceste termene.

Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XXX, a fost comunicata de catre Administratia Finantelor Publice B, catre T V, cu confirmarea de primire 9.X9.2XXX, confirmare care a fost semnata de catre contestatoare personal (fila 77 dosar).

Urmare a primirii de catre contestatoare a deciziei de impunere sus aratate, prin adresa inregistrata la sediul Administratiei Finantelor Publice B cu nr. XXXX/18.XX.2XX6, T V a adus la cunostinta ca data incetarii contractului de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX a fost data de X1.12.2XXX (fila 8X dosar).

Prin titlul executoriu nr. XX1/17.12.2XX7, emis de Administratia Finantelor Publice B (fila 6X dosar), s-a stabilit in sarcina contestatoarei T V obligatia de plata a sumei de 1X1 lei, reprezentand „imp. ven. reg. 2XX2”.

Prin somatia nr. XX2/17.12.2XX7 (fila 6X dosar), Administratia Finantelor Publice B a somat pe T V la plata sumei de 1X1 lei.

Titlul executoriu nr. XX1/17.12.2XX7 si somatia nr. XX2/17.12.2XX7 au fost expediate pe adresa contestatoarei, insa contestatoarea nu le-a primit, din cauza ca ea nu se afla la domiciliu – a se vedea inscrisurile de la filele 61-6X ale dosarului instantei.

Prin titlul executoriu nr. 1XXX/fara data, emis de Administratia Finantelor Publice B (fila 6X dosar), s-a stabilit in sarcina contestatoarei T V obligatia de plata a sumei de XX1 lei, reprezentand „decizie impunere an 2XXX”.

Prin somatia nr. 1XX6/fara data, (fila 6X dosar) Administratia Finantelor Publice B a somat pe T V la plata sumei de XX1 lei. Din cuprinsul acestei somatii, rezulta ca suma de XX1 lei se compune din: 288 lei, debite; XX lei, dobanzi.

Titlul executoriu nr. XX1/17.12.2XX7, somatia nr. XX2/17.12.2XX7, titlul executoriu nr. 1XXX/fara data si somatia nr. 1XX6/fara data au fost expediate pe adresa contestatoarei, insa contestatoarea nu a intrat in posesia lor, din cauza ca ea nu se afla la domiciliu – a se vedea inscrisurile de la filele 61-6X ale dosarului instantei.

Prin titlul executoriu nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9, emis de Administratia Finantelor Publice B (fila 2X dosar), s-a stabilit in sarcina contestatoarei T V obligatia de plata a sumei de 1X1 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, suma evidentiata prin Decizia de impunere nr. XX8/17.12.2XX7.

Prin somatia nr. X7XX2XX1X89X86X/1.X7.2XX9 (fila 2X dosar), Administratia Finantelor Publice B a somat debitoarea T V la plata sumei de 1X1 lei, datorata in baza titlului executoriu nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9.

Documentele sus aratate au fost expediate pe adresa contestatoarei cu „confirmarea de primire” din data de 22.X2.2X1X (aflate in copie, la filele 2X-26 ale dosarului). Din mentiunile inscrise pe „confirmarea de primire”, rezulta ca aceste documente nu au fost predate catre T V, pentru motivul ca ea nu se afla la domiciliu.

Prin titlul executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X, emis de Administratia Finantelor Publice B (fila 28 dosar), s-a stabilit in sarcina contestatoarei T V obligatia de plata a sumei de 282 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, suma compusa din:

-X7 lei, evidentiata prin Decizia de calcul accesorii nr. X7XX22XXX9X18 din 1X.X1.2X1X;

-1XX lei, evidentiata prin Decizia de calcul accesorii nr. X7XX22XXX9X17 din 1X.X1.2X1X;

-1XX lei, evidentiata prin Decizia de calcul accesorii nr. X7XX212169X8X din 19.X1.2XX9;

-XX lei, evidentiata prin Decizia de calcul accesorii nr. X7XX212169X8X din 19.X1.2XX9.

Prin somatia nr. X7XX2XX189X29X2/8.X6.2X1X (fila 27 dosar), Administratia Finantelor Publice B a somat debitoarea T V la plata sumei de 282 lei, datorata in baza titlului executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X.

Documentele sus aratate au fost expediate pe adresa contestatoarei cu „confirmarea de primire” din data de 16.X7.2X1X (aflate in copie, la filele 29-XX ale dosarului). Din mentiunile inscrise pe „confirmarea de primire”, rezulta ca aceste documente nu au fost predate catre T V, pentru motivul ca ea nu se afla la domiciliu.

Prin adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti nr. XX19XX/22.12.2X1X (fila X1 dosar), Administratia Finantelor Publice B a solicitat tertului poprit Banca Comerciala Romana SA B infiintarea popririi asupra drepturilor banesti pe care tertul poprit le datoreaza catre T V, pana la concurenta sumei de X8X lei, suma compusa din:

-1X1 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, stabilita prin titlul executoriu nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9,

-282 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, stabilita prin titlul executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X.

Prin adresa nr. 199X1/2X.X1.2X11 (fila X2 dosar), Banca Comerciala Romana SA B a comunicat catre Administratia Finantelor Publice B ca s-a infiintat poprirea asupra drepturilor banesti ale debitoarei T V, pana la concurenta sumei de X8X lei, suma din care a fost virata catre AFP B suma de XX9 lei, urmand sa se procedeze la virarea in contul creditoarei, a intregului debit, pe masura alimentarii contului debitoarei.

Prin Conventia nr. 9X69/27.11.2XX8, incheiata de Banca Romana de Dezvoltare-GSG cu Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V (filele 1X9-162 dosar), s-a reglementat virarea de catre Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V a urmatoarelor drepturi banesti:

-indemnizatia pentru cresterea copilului, conform OUG nr. 1X8/2XXX;

-stimulentul lunar acordat conform OUG nr. 1X8/2XXX;

-alocatia de stat pentru copii, conform Legii nr. 61/199X;

-alocatii complementare, conform OUG nr. 1XX/2XXX;

-alocatii de sustinere pentru familia monoparentala, conform OUG nr. 1XX/2XXX;

-alocatii de plasament, conform Legii nr. 272/2XXX;

-indemnizatia de hrana, conform Legii nr. X8X/2XX2.

Prin adresa de infiintarea popririi asupra drepturilor banesti nr. XX19XX/22.12.2X1X (fila XX dosar) Administratia Finantelor Publice B a solicitat Bancii Romane de Dezvoltare–Groupe Societe Generale SA B, infiintarea popririi asupra drepturilor banesti pe care tertul poprit le datoreaza catre T V, pana la concurenta sumei de X8X lei, suma compusa din:

-1X1 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, stabilita prin titlul executoriu nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9,

-282 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, stabilita prin titlul executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X.

Prin adresa nr. 1X62/26.X1.2X11 (fila X9 dosar), Banca Romana de Dezvoltare –Groupe Societe Generale SA B a comunicat catre Administratia Finantelor Publice B ca a fost infiintata poprirea solicitata si ca suma poprita a fost virata integral cu ordin de plata.

Totodata, prin adresa nr. 1X6X/26.X1.2X11 (fila X7 dosar) Banca Romana de Dezvoltare–GSG B a instiintat-o pe contestatoare ca a infiintat poprire asupra drepturilor ei banesti, pana la concurenta sumei de X8X lei.

Printr-o alta adresa nr. XX19XX/22.12.2X1X, Administratia Finantelor Publice B a solicitat ca Bancpost SA B sa infiinteze poprire asupra drepturilor banesti pe care tertul poprit le datoreaza catre T V, pana la concurenta sumei de X8X lei.

Prin adresa din data de 2X.X1.2X11, Bancpost a comunicat catre Administratia Finantelor Publice B ca debitorul T V nu are conturi deschise la Bancpost (fila 1XX dosar).

Prin adresa nr. XX19XX/22.12.2X1X, Administratia Finantelor Publice B a instiintat debitoarea T V despre faptul infiintarii popririi asupra drepturilor ei banesti.

Adresa de instiintare a popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X a fost a fost expediata la adresa contestatoarei cu „confirmarea de primire” din data de 17.X1.2X11 (aflata in copie, la filele X7-X8 ale dosarului). Din mentiunile inscrise pe „confirmarea de primire”, rezulta ca acest document nu a fost predat catre T V, pentru motivul ca ea nu se afla la domiciliu.

Prin Decizia nr. X7XX22X271XX7 din X1.12.2X1X referitoare la obligatiile de plata accesorii, emisa de Administratia Finantelor Publice B, s-a stabilit in sarcina contestatoarei T V obligatia de plata a sumei de 161 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat, calculate pentru plata cu intarziere a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului general consolidat.

Din anexa la Decizia nr. X7XX22X271XX7 din X1.12.2X1X, rezulta ca documentul prin care s-a individualizat suma de plata este documentul nr. X7XXX2X1X6XXXX din X1.1X.2XX6, in valoare de 288 lei, reprezentand majorare, dobanda, si documentul nr. XX8/17.12.2XX7, in valoare de 1X1 lei, reprezentand majorare, penalitate si dobanda.

La termenul de judecata din 17.XX.2X11, contestatoarea T V a precizat ca la BRD –GSG ea avea deschis un cont prin care primea toate drepturile salariale, iar in perioada ultimilor doi ani (in care ea s-a aflat in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani) prin acelasi cont primea sumele de bani reprezentand alocatia de stat pentru minorul T si indemnizatia pentru cresterea copilului. Contestatoarea a mai aratat ca la B.C.R. ea avea deschis un cont curent in valuta – incheierea de sedinta din 17.XX.2X11, fila 1XX dosar.

In temeiul art. XX alin. X din O.G. nr. 92/2XXX, Administratia Finantelor Publice B a intocmit „Anuntul colectiv” nr. XXX/1X.X2.2X11, anunt in care, la pozitia 6X, este mentionat contribuabilul T V cu adresa de instiintare a popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X (filele XX-X1 dosar) .

Prin referatul nr. 6X1X/16.XX.2X11, intocmit de Administratia Finantelor Publice B (fila 1X2 dosar), s-a aratat ca, in urma verificarilor datelor din evidenta fiscala, s-a constatat ca T V figureaza cu debite neachitate la bugetul de stat reprezentand majorari si penalitati de intarziere impozit pe venit regularizari aferent anilor 2XX2 si 2XXX in suma totala de 218 lei.

Prin referatul nr. 1X69/16.XX.2X11, intocmit de Administratia Finantelor Publice B (fila 1XX dosar), s-a aratat ca, prin adresele de infiintare a popririi catre B.C.R., catre BRD-GSG, catre Bancpost si catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V, au fost indisponibilizate sumele mentionate in titlurile executorii nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9 si nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X. In acelasi referat s-a mai aratat ca, in ordinea vechimii obligatiilor, T V datora la data de 22.12.2X1X si suma de X9X lei, cu scadente mai vechi decat cele cuprinse in titlurile executorii in baza carora a fost infiintata poprirea. Suma de X9X lei se compune din:

-288 lei, ce reprezinta impozit pe venit regularizare ce a fost cuprinsa in somatia nr. 1XX6/2XX7 si reprezinta suma de plata stabilita in baza deciziei de impunere nr. 6XXXX/8.X8.2XX6 aferenta veniturilor realizate din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XXX;

-1XX lei, ce reprezinta accesorii calculate pentru perioada 1.X1.2XX7-X1.12.2XX7 la obligatia principala de 288 lei.

Prin referatul sus mentionat, s-a mai aratat ca la data de 16.XX.2X11, in urma decontarilor efectuate de catre unitatile bancare la care a fost infiintata poprirea, s-a realizat in total suma de 722 lei, ramanand de plata urmatoarele sume:

-XX lei, reprezentand parte din sumele mentionate in titlul executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X;

-161 lei, reprezentand accesorii calculate pentru perioada 1.X1.2X1X-X1.12.2X1X si cuprinsa in decizia de calcul accesorii nr. X7XX22X271XX7/X1.12.2X1X, comunicat cu confirmare de primire la data de 2.X2.2X11.

Potrivit art. XX alin. 1-X din O.G. nr. 92/2XXX privind Codul de procedura fiscala, republicata:

„(1) Actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului caruia ii este destinat (…).

(2) Actul administrativ fiscal se comunica dupa cum urmeaza:

a) prin prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal emitent si primirea actului administrativ fiscal de catre acesta sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a actului;

b) prin remiterea, sub semnatura, a actului administrativ fiscal de catre persoanele imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, data comunicarii fiind data remiterii sub semnatura a actului;

c) prin posta, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, daca se asigura transmiterea textului actului administrativ fiscal si confirmarea primirii acestuia;

d) prin publicitate.

(X) Comunicarea prin publicitate se face prin afisarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a unui anunt in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. In cazul actelor administrative emise de organele fiscale prevazute la art.XX, afisarea se face, concomitent, la sediul acestora si pe pagina de internet a autoritatii administratiei publice locale respective. In lipsa paginii de internet proprii, publicitatea se face pe pagina de internet a consiliului judetean. In toate cazurile, actul administrativ fiscal se considera comunicat in termen de 1X zile de la data afisarii anuntului”.

Conform art. XX (opozabilitatea actului administrativ fiscal) din O.G. nr. 92/2XXX privind Codul de procedura fiscala, republicata, „Actul administrativ fiscal produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii”.

Din actele dosarului, rezulta ca Administratia Finantelor Publice B a folosit procedura de comunicare prin publicitate, prevazuta de art. XX alin.X din O.G. nr. 92/2XXX, numai in ceea ce priveste adresa de instiintare a popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X, pentru suma de X8X lei, reprezentand: 1X1 lei impozit pe venit global obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate in anul 2XX2; 282 lei, reprezentand diferente de impozit anual de regularizat.

Or, contestatoarea sustine ca a cunoscut despre poprirea infiintata abia la data de 2X.X1.2X11.

Poprirea a fost infiintata asupra unor drepturi banesti periodice pe care contestatoarea T V le avea de primit de la Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V.

In aceasta situatie sunt aplicabile prevederile art. XX1 alin.1 lit. b din Codul de procedura civila, conform carora contestatia la executare se poate face in termen de 1X zile de la data cand „cel interesat a primit, dupa caz, comunicarea ori instiintarea privind infiintarea popririi. Daca poprirea este infiintata asupra unor venituri periodice, termenul de contestatie pentru debitor incepe cel mai tarziu la data efectuarii primei retineri din aceste venituri de catre tertul poprit”.

Deoarece prima retinere din drepturile banesti cuvenite contestatoarei a fost efectuata la data de 2X.X1.2X11, contestatia la executare apare ca fiind formulata in cadrul termenului legal de 1X zile.

In conditiile de mai sus, exceptia tardivitatii contestatiei la executare, ridicata de Administratia Finantelor Publice B, este neintemeiata, urmand ca, potrivit art. 1X7 Cod. proc. civ., sa fie respinsa.

Privitor la exceptia prescriptiei dreptului de a cere executarea silita, ridicata de contestatoarea T V, articolul 91 alin.1-2 din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, prevede ca:

„(1) Dreptul organului fiscal de a stabili obligatii fiscale se prescrie in termen de X ani, cu exceptia cazului in care legea dispune altfel.

(2) Termenul de prescriptie a dreptului prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a nascut creanta fiscala potrivit art.2X, daca legea nu dispune altfel”.

Conform articolului 1X1 alin.1 din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, „Dreptul de a cere executarea silita a creantelor fiscale se prescrie in termen de X ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere acest drept”.

In articolul 1XX din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, sunt prevazute cazurile in care termenul de prescriptie a executarii se intrerupe, acestea fiind:

„a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;

b) pe data indeplinirii de catre debitor, inainte de inceperea executarii silite sau in cursul acesteia, a unui act voluntar de plata a obligatiei prevazute in titlul executoriu ori a recunoasterii in orice alt mod a datoriei;

c) pe data indeplinirii, in cursul executarii silite, a unui act de executare silita;

d) in alte cazuri prevazute de lege”.

Din actele dosarului, rezulta ca in cauza este vorba de doua categorii de creante, pe Administratia Finantelor Publice B pretinde ca le-ar avea fata de contestatoarea T V.

Astfel, conform raspunsurilor date de Administratia Finantelor Publice B la interogatoriul propus de instanta (filele 17X-178 dosar):

I-prima categorie de creante o constituie impozitul pe venit obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate de contestatoare in anul 2XX2, in suma de 1.XX7.6XX lei vechi (1X1 lei ron), creanta pentru care au fost emise titlul executoriu nr. XX1/17.12.2XX7 si somatia nr. XX2/17.12.2XX7.

Pentru aceeasi categorie de creanta, au fost calculate accesorii in suma de XX lei pentru perioada 16.X1-X1.12.2XX8; in suma de X7 lei pentru perioada 1.X1-X1.12.2XX9; in suma de X2 lei pentru perioada 1.X1-X1.12.2X1X. Pentru aceste accesorii au fost emise titlurile executorii nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X si nr. X7XX2XX11X68X2X/28.XX.2X11 si somatiile nr. X7XX2XX189X29X2/8.X6.2X1X si nr. X7XX2XX1988XXXX/28.XX.2X11.

Rezulta ca accesoriile calculate sunt in suma totala de 11X lei.

Din actele dosarului rezulta ca niciunul dintre titlurile executorii si niciuna dintre somatiile sus enumerate nu au ajuns la cunostinta contestatoarei T V, nefiind comunicate, in mod valabil, acesteia.

In plus, Administratia Finantelor Publice B nu a dovedit ca „Anuntul colectiv” nr. XXX/1X.X2.2X11 (in care, la pozitia 6X, este mentionat contribuabilul T V cu adresa de instiintare a popririi nr. XX19XX/22.12.2X1X) ar fi fost publicat pe pagina de Internet, sectiunea „Anunturi acte administrative fiscale”.

Rezulta ca, pentru prima categorie de creante (impozitul pe venit obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate de contestatoare in anul 2XX2, in suma de 1X1 lei ron), Administratia Finantelor Publice B nu a indeplinit obligatia de comunicare a actelor administrativ fiscale privitoare la aceste creante, asa cum cer dispozitiile art. XX alin. 1-X din O.G. nr. 92/2XXX, republicata.

In aceste conditii, raportat prevederilor art. XX din O.G. nr. 92/2XXX, actele administrativ fiscale emise de Administratia Finantelor Publice B pentru aceasta categorie de creante nu au putut produce efecte.

Pentru considerentele aratate, instanta apreciaza ca pentru prima categorie de creante (impozitul pe venit obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate de contestatoare in anul 2XX2, in suma de 1X1 lei ron), a intervenit prescriptia executarii silite.

II-A doua categorie de creante, potrivit raspunsurilor date de Administratia Finantelor Publice B la interogatoriul propus de instanta, o constituie impozitul pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor aferent anului 2XXX, in suma de 288 lei, pentru care au fost emise decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XXX nr. X7XXX2XX8X9718/X.XX.2XXX , decizia de impunere anuala pentru veniturile realizate pe anul 2XXX nr. X7XXX2X1X6XXXX/8.X8.2XX6, titlul executoriu nr. 1XXX/26.XX.2XX7 si somatia nr. 1XX6/26.XX.2XX7.

Pentru aceeasi categorie de creante, au fost calculate accesorii in suma de 1XX lei pentru perioada 1.X1-X1.12.2XX7; in suma de 1XX lei pentru perioada 1.X1-X1.12.2XX8; in suma de 1XX lei pentru perioada 1.X1-X1.12.2XX9; in suma de 119 lei pentru perioada 1.X1.-X1.12.2X1X; in total XXX lei ron.

Pentru aceste accesorii au fost emise:

-deciziile nr. X7XX2X2XX629X/7.X1.2XX8; nr. X7XX212169X8X/19.X1.2XX9; nr. X7XX22XXX9X17/1X.X1.2X1X; nr. X7XX22X271XX7/X1.12.2X1X;

-titlurile executorii nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9; nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X; nr. X7XX2XX11X68X2X/28.XX.2X11;

-somatiile nr. X7XX2XX1X89X86X/1.X7.2XX9; nr. X7XX2XX189X29X2/8.X6.2X1X; nr. X7XX2XX1988XXXX/28.XX.2X11.

Dintre actele administrativ fiscale sus enumerate, decizia nr. X7XXX2XX8X9718/X.XX.2XXX de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venitul din cedarea folosintei bunurilor pe anul 2XXX (privind suma de 2.88X.XXX lei vechi), a fost comunicata catre T V, cu confirmarea de primire 9.X9.2XXX, confirmare care a fost semnata de catre contestatoare personal.

In conditiile retinute si raportat prevederilor art. 91 alin.1-2 din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, se constata ca nu s-a implinit nici pana in prezent cursul termenului de prescriptie a executarii silite pentru categoria de creante constand in impozitul pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor aferent anului 2XXX.

Pentru considerentele aratate, exceptia prescriptiei dreptului de a cere executarea silita, exceptie ridicata de contestatoarea T V, este in parte intemeiata, urmand sa fie admisa in parte, numai in ceea ce priveste prescriptia executarii silite pentru prima categorie de creante (impozitul pe venit obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate de contestatoare in anul 2XX2, in suma de 1X1 lei ron).

Ca urmare, se va constata prescris dreptul creditoarei Administratia Finantelor Publice B la executarea silita a categoriei de creante constand in impozitul pe venit obtinut din regularizarea impozitului pe venit din salarii aferent veniturilor realizate de contestatoare in anul 2XX2, in suma de 1X1 lei ron, precum si cu privire la accesoriile aferente acestei sume.

Se va dispune anularea titlului executoriu nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9, emis de Administratia Finantelor Publice B, pentru suma de 1X1 lei (diferente de impozit anual de regularizat) si a titlului executoriu nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X, emis de Administratia Finantelor Publice B, pentru suma de 282 lei (accesorii).

Se va respinge, ca neintemeiata, exceptia prescriptiei dreptului de a cere executarea silita a categoriei de creante constand in impozitul pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor aferent anului 2XXX, in suma de 288 lei si in accesoriile aferente acestei sume.

Insa, cu privire la categoria de creante constand in impozitul pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor aferent anului 2XXX, in suma de 288 lei si in accesoriile aferente acestei sume, asa cum s-a aratat mai sus acest impozit este nedatatorat de catre T V, deoarece, prin Declaratia speciala privind veniturile realizate pentru anul 2XXX (filele 6X-67 dosar), contestatoarea T V a fost inregistrata la Administratia Finantelor Publice B ca realizand venituri din cedarea folosintei bunurilor, in baza contractului de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX, pentru perioada 12.X7.2XXX-X1.12.2XXX.

Totodata, prin adresa inregistrata la sediul Administratiei Finantelor Publice B cu nr. XXXX/18.XX.2XX6, T V a precizat ca data incetarii contractului de inchiriere nr. 127X/12.X7.2XXX a fost data de X1.12.2XXX

Ca urmare, baza de impozitare a fost eronat stabilita, pentru o activitate (inchiriere de bunuri imobile) pe care, dupa data de X1.12.2XXX, T V nu a mai desfasurat-o.

Potrivit adeverintei nr. X92/28.X2.2X11, emisa de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V, T V este salariata a acestei institutii si, pana la data de 7.X2.2X11, ea s-a aflat in concediu pentru ingrijirea copilului.

Din „Fisa platilor”, emisa de Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale V, rezulta ca, in perioada iulie 2XX9-februarie 2X11, aceasta institutie a platit lunar, prin BRD- GSG, pentru minorul T Bogdan Marian, care este fiul contestatoarei T V, sume de bani ce reprezinta alocatie de stat pentru copii, iar in perioada februarie 2XX8-februarie 2X11 aceeasi institutie a platit, prin BRD-GSG, pentru minorul T Radu Ioan, care este fiul contestatoarei, sume de bani ce reprezinta alocatie de stat pentru copii.

In conditiile de mai sus, devin aplicabile prevederile art.1X din O.U.G. nr. 1X8/2XXX privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, conform carora „Drepturile prevazute de aceasta ordonanta de urgenta nu pot fi urmarite silit decat in vederea recuperarii, conform legii, a sumelor incasate necuvenit cu acest titlu”.

Totodata, sunt aplicabile si prevederile art. XX9 alin. 7 din Codul de procedura civila, potrivit carora „Alocatiile de stat si indemnizatiile pentru copii, ajutoarele pentru ingrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizatii cu destinatie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmarite pentru niciun fel de datorii”.

Art. X1X din Codul de procedura civila, prevede ca este nula orice urmarire sau cesiune facuta cu incalcarea dispozitiilor legale de mai sus.

Raportat textelor de lege sus invocate, rezulta ca poprirea infiintata asupra sumei de X8X lei, pe care tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare–GSG B o datora contestatoarei T V, cu titlu de alocatie de stat pentru copii (pentru fiul minor al contestatoarei, T), este nelegala, deoarece, in ceea ce priveste suma de 1X1 lei, a intervenit prescriptia executarii silite, iar in ceea ce priveste suma de 282 lei (accesorii), aceasta este nedatorata, fiind calculata asupra unei sume pentru care a intervenit prescriptia executarii.

In plus, poprirea nu era permisa de lege, fiind infiintata asupra unor drepturi banesti care nu pot fi urmarite silit pentru niciun fel de datorii.

In conditiile de mai sus si in temeiul art. 17X alin.X din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, se va dispune anularea popririi infiintate la cererea intimatei Administratia Finantelor Publice B, asupra sumei de X8X lei, pe care tertul poprit Banca Romana de Dezvoltare–GSG B o datora contestatoarei T V, cu titlu de alocatie de stat pentru copii.

Totodata, in temeiul art. 17X alin.X din O.G. nr. 92/2XXX, republicata, Administratia Finantelor Publice B va fi obligata sa restituie contestatoarei T V suma de X8X lei, suma poprita si virata deja de catre Banca Romana de Dezvoltare–GSG, in contul Administratiei Finantelor Publice B.

De asemenea, Banca Romana de Dezvoltare–GSG va fi obligata sa restituie contestatoarei T V suma de 1X Euro, reprezentand comisionul de urmarire a executarii silite, sau echivalentul in lei al acestei sume la cursul B.N.R.

Privitor la poprirea infiintata asupra contului deschis de catre contestatoare la Banca Comerciala Romana, pana la concurenta sumei de X8X lei, se retine ca aceasta poprire a fost infiintata pentru executarea acelorasi titluri nr. X7XX2XXX9X81989/1.X7.2XX9 si nr. X7XX2XX1X76X971/8.X6.2X1X, pentru care se solicitase infiintarea popririi si tertului poprit Banca Romana de Dezvoltare–GSG.

Dat fiind ca, in ceea ce priveste suma de 1X1 lei, a intervenit prescriptia executarii silite, iar in ceea ce priveste suma de 282 lei, aceasta este nedatorata, se va dispune anularea popririi infiintate la cererea intimatei Administratia Finantelor Publice B, asupra sumei de X8X lei, pe care contestatoarea T V o avea depozitata in cont la Banca Comerciala Romana.

Totodata, Administratia Finantelor Publice B va fi obligata sa restituie contestatoarei T V suma de XX9 lei, suma poprita si virata deja de catre Banca Comerciala Romana, in contul Administratiei Finantelor Publice B.

In total, Administratia Finantelor Publice B va restitui contestatoarei suma de 722 lei si va plati acesteia dobanda legala aferenta sumei mentionate, ce se va calcula incepand cu data ramanerii irevocabile a prezentei sentinte, pana la executarea efectiva a obligatiei.

Se va dispune incetarea urmaririi silite de catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor V asupra drepturilor banesti pe care contestatoarea T V le are de primit de la aceasta unitate.

Privitor la cererile prin care contestatoarea a solicitat lamurirea intelesului, intinderii si aplicarii titlului executoriu, obligarea intimatei Administratia Finantelor Publice B la plata catre contestatoare a despagubirilor cauzate pentru lipsa de folosinta a sumelor de bani poprite si incetarea urmaririi silite de catre de catre tertul poprit Bancpost SA B asupra drepturilor banesti ale contestatoarei, se va lua act ca, la termenul de judecata din 28.XX.2X11, contestatoarea a renuntat la judecata acestor capete de cerere.

Ca urmare, in temeiul art. 2X6 Cod. proc. civ., se va lua act despre renuntarea contestatoarei la judecata cererilor privind lamurirea intelesului, intinderii si aplicarii titlului executoriu, obligarea intimatei Administratia Finantelor Publice B la plata catre contestatoare a despagubirilor cauzate pentru lipsa de folosinta a sumelor de bani poprite si incetarea urmaririi silite de catre de catre tertul poprit Bancpost SA B asupra drepturilor banesti ale contestatoarei.

Potrivit art. 27X alin.1 Cod. proc. civ., Administratia Finantelor Publice B va fi obligata sa plateasca, contestatoarei cheltuielile de judecata pe care aceasta le-a efectuat in proces (198 lei taxa judiciara de timbru si X,X lei timbru judiciar).

Contestatia a fost legal timbrata.

Etichete: